משפחה
בית ספר להורים
עידוד שיתוף
גבולות   פינוק
מדריך הריון ולידה
הסכם יחסי ממון
עריכת צוואה
גלולות ללא מרשם רופא



  

תנוחות לידה - הכנה ללידה
תנוחות לידה
בחסות בית ספר להורים

תנוחות לידה - הכנה ללידה
אחת השיטות היעילות להתמודדות עם צירי הלידה היא שינוי תנוחות. התינוק שנמצא באגן, מתקדם לקראת תעלת הלידה ומשם לאוויר העולם, זקוק לעזרת כוח הכבידה בדרכו החוצה ולתנועות גופה של אמו כדי להיכנס לתעלת הלידה בתנוחה שתקדם את הלידה ותקל על האם בעת הצירים. את התהליך אנו מתחילות בבית. לפני שממהרים לבית החולים יש מספיק זמן ובזמן הזה כדאי להתנועע, לקבל את הצירים בתנוחות שונות, לטבול באמבט פושר (אם עוד לא ירדו מי השפיר), וחשוב גם לנוח. נשים המשתמשות בשינוי תנוחות בשילוב עם נשימות מודעות מדווחות על הקלה משמעותית ברמת הכאב ויכולת התמודדות גבוהה עם התהליך עצמו. מספר בתי חולים מאפשרים היום תנועתיות בזמן הלידה. כדאי להשתמש באפשרות זו וניתן לבקש מראש שיאפשרו לכן לזרום עם גופכן. כריעה - תנוחה מצוינת למי שהכריעה היא טבעה הראשון ואינה גורמת לכיפוף הגב לפנים וללחץ על הבטן. למי שתנוחה זו אינה נוחה, ישיבה על שרפרף נמוך או על פתחו של דלי יציב מחקים תנוחה זו אשר עוזרת לאגן להיפתח, משאירה את האישה בכיוון אנכי ובכך עוזרת לתינוק לרדת במהלך הציר. ניתן להיתמך במלווה לתנוחה זו - ראו ציור. תנוחות לידה

עמידה על שש - נשים רבות מרגישות בנוח בתנוחה זו היות והיא מספקת מרחב תנועה גדול יחסית, מאפשרת טלטול הגוף והאגן לכל הכיוונים ובכך מסייעת להקלה בכאב ולהתקדמות התינוק. בבית ניתן לבצעה על שטיח, לרפד בכריות ולהישען עליהן קדימה מדי פעם כשרוצים לנוח. בבית חולים ניתן להשטיח את המיטה ולהיכנס לתנוחה. תנוחות לידה

השענות - תנוחות המאפשרות לאישה להישען לפנים מקלות מהעומס ומהלחץ המופעלים על הגב התחתון. אם ההישענות הינה בעמידה, ניתן לבצעה על בן זוג/מלווה או להיתמך בקיר. ניתן להישען לפנים כאשר האישה ישובה על כסא כשפניה לכיוון המשענת. בן הזוג/ מלווה יכול לעסות את גבה ולהקל על כאבי גב. תנוחות לידה

שכיבה צידית - כדאי לנוח בזמן הצירים וביניהם. שכיבה על הצד הינה השכיבה המומלצת היות ועדיין מאפשרת לתינוק לנוע לתוך תעלת הלידה באופן נכון. ניתן להרים רגל גבוה הצידה ואז יש הקלה בלחץ על הגב התחתון.

תנוחות לידה

שינוי תנוחות הינה שיטה פשוטה , יעילה ומתאימה למרבית הנשים. יתרונותיה:
· מקלה על כאבי הצירים.
· מאפשרת לתינוק להיכנס בתנוחה הנכונה לתעלת הלידה.
· מקלה על כאבי גב הנובעים בין היתר משכיבה ממושכת.
· מפעילה לחץ על רצפת האגן, עוזרת במניעת הצורך בחתך חיץ
אפיזיוטומיה - היות והלחץ מאפשר לפתח להתרחב מעצמו.

הכנה ללידה - לידה   נשימות   תנוחות לידה   כאבים   הנקה